Denní program
Provoz mateřské školy
Vzdělávání probíhá v průběhu celého dne a ve všech činnostech. Děti se schází od 6 hodin a rozchází nejpozději v 16 hodin. Denní řád reaguje na individuální potřeby dětí. Poměr řízených a spontánních činností je vyvážený a to včetně aktivit, které MŠ organizuje nad rámec běžného programu. Děti jsou podněcovány k vlastní aktivitě, vedeme je k zapojování se do organizace činností, pracují svým tempem atd. Nabídka činností je pestrá od individuálních skupinových až po frontální, dbáme také na individuální potřebu soukromí.
REŽIM DNE
6:00 – 8:00 |
Scházení, volné hry, skupinové činnosti, individuální činnost |
8:00 – 10:00 |
Komunikativní kruh, pohybové zdravotně preventivní chvilky, hygiena, přesnídávka – průběžně, didakticky cílené činnosti -částečně nebo plně řízené |
10:00 – 11:30 |
Příprava na pobyt venku, pobyt venku s volným i cíleným zaměřením, v případě nepříznivého počasí pobyt ve třídě MŠ |
11:30 – 12:30 |
Hygiena, oběd, hygiena- včetně zubní |
12:30 – 14:15 |
Příprava k odpočinku, odpočinek, náhradní program- individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku |
14:15 – 14:45 |
Hygiena, svačina |
14:45 – 16:00 |
Volné hry, individuální činnost, rozcházení dětí |
Dle zájmu dětí se v čase volné hry uskutečňují zájmové činnosti vedené našimi pedagogickými pracovníky.
Společné zásady a pravidla
- individuálně přizpůsobený adaptační program
- pohoda prostředí - zdravé školní klima
- respekt k individuálním potřebám dětí, zejména k osobnímu tempu každého dítěte
- vytváření a dodržování smysluplných pravidel
- pravidelné zařazování řízených zdravotně preventivních pohybových aktivit v denním režimu
- dodržování kritérií podporujících zdraví - Kurikulum MŠ
- podnětné prostředí, kvalitní vzdělávací nabídka
- zařazování programové nabídky průběžně v režimu dne
- vytváření podmínek pro individuální, skupinové a frontální činnosti
Metody a formy práce
- prožitkové učení hrou a činnostmi dětí
- kooperativní učení
- nezávazná dětská hra - dle zájmu a vlastní volby
- situační učení
- spontánní sociální učení - přirozená nápodoba
- didakticky zaměřené činnosti - vzory chování a postojů
- vyvážené spontánní a řízené aktivity